Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

Καρλ Σμιτ- Το "παγκόσμιο κράτος" ως μη πολιτική ενότητα

 Από το κύριο χαρακτηριστικό της έννοιας του πολιτικού έπεται ο πλουραλισμός

του κόσμου των κρατών. Η πολιτική ενότητα προϋποθέτει την πραγματική

δυνατότητα του εχθρού και έτσι μιαν άλλη συνυπάρχουσα πολιτική ενότητα. Για

αυτό όσο υπάρχει ένα κράτος υπάρχουν στη γη πάντα περισσότερα κράτη και δεν

μπορεί να υπάρξει ένα παγκόσμιο κράτος, το οποίο θα περιλάμβανε όλη τη γη και

όλη την ανθρωπότητα. Ο πολιτικός κόσμος είναι ένα πλουραλιστικό και όχι ένα

μου μονιστικό σύμπαν. Σ'αυτόν τον βαθμό κάθε θεωρία κράτους είναι

πλουραλιστική, καίτοι με ένα άλλο νόημα από ότι οι παραπάνω πραγματευθείσες

ενδοκρατικά πλουραλιστικές θεωρίες. Η πολιτική ενότητα δεν μπορεί κατ' ουσίαν να

είναι καθολική με το νόημα μιας ενότητας, η οποία συμπεριλαμβάνει όλη την

ανθρωπότητα και όλη τη γη. Αν οι διάφοροι λαοί οι διάφορες θρησκείες τάξεις και

άλλες ανθρώπινες ομάδες της γης ήσαν όλες τόσο ενωμένες ώστε ένας αγώνας

μεταξύ τους να είναι αδύνατος και αδιανόητος αν εντός μιας τέτοιας επικρατείας, η

οποία περιλαμβάνει ολόκληρη τη γη, ένας εμφύλιος πόλεμος ήταν, ακόμα και

μόνον ως δυνατότητα, πράγματι Η διάκριση μεταξύ φίλου και εχθρού ακόμα και

ως απλή πιθανότητα, τότε θα υπήρχε πλέον μόνον ελεύθερη πολιτική

κοσμοθεωρία, καλλιέργεια, πολιτισμός, οικονομία, ηθική, δίκιο, τέχνη, ψυχαγωγία

κ.ο.κ, αλλά δεν θα υπήρχε ούτε πολιτική ούτε κράτος.Αν και πότε θα 'ρθει αυτή η

κατάσταση στη γη στην ανθρωπότητα δεν γνωρίζω.Προς το παρόν δεν

υπάρχει.Θα ήταν ανειλικρινές επινόημα να την υποθέσουμε δεδομένη, και θα

ήταν σύγχυση που σύντομα εξαφανίζεται να νομίζουμε ότι,επειδή σήμερα ένας

πόλεμος μεταξύ των υπερδυνάμεων οδηγεί εύκολα σε έναν παγκόσμιο πόλεμο,το

τέλος αυτού του πολέμου θα έπρεπε ως εκ τούτου να σημαίνει την παγκόσμια

ειρήνη και έτσι εκείνη την ειδυλλιακή τελική κατάσταση της παντελούς και

οριστικής απολιτικοποίησης.


Η ανθρωπότητα ως τέτοια δεν μπορεί να διεξάγει κανέναν πόλεμο διότι δεν έχει

κανέναν εχθρό τουλάχιστον σε αυτόν τον πλανήτη.Η έννοια της ανθρωπότητας

αποκλείει την έννοια του εχθρού επειδή και ο εχθρός δεν παύει να είναι

άνθρωπος και σε αυτόν δεν βρίσκεται καμία ειδική διάκριση.Το ότι διεξάγονται

πόλεμοι στο όνομα της ανθρωπότητας δεν αναιρεί αυτήν την απλή αλήθεια αλλά

έχει μόνον ένα ιδιαίτερα έντονο πολιτικό νόημα.Όταν ένα κράτος πολεμά τον

πολιτικό του εχθρού στο όνομα της ανθρωπότητας τότε αυτός ο πόλεμος δεν είναι

ένας πόλεμος της ανθρωπότητας,αλλά ένας πόλεμος χάριν του οποίου ένα

συγκεκριμένο κράτος προσπαθεί απέναντι στον πολεμικό του αντίπαλο να

καταλάβει μία καθολική έννοια για να ταυτιστεί με αυτήν(εις βάρους του

αντιπάλου),έτσι όπως μπορεί κανείς να καταχραστεί τις έννοιες

ειρήνη,δικαιοσύνη,πρόοδος,πολιτισμός, για να τις διεκδικήσει για τον εαυτό του και

να τις αρνηθεί στον εχθρό του. Η "ανθρωπότητα" είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο

ιδεολογικό εργαλείο ιμπεριαλιστικών επεκτάσεων και στην ηθικο-ουμανιστική

μορφή της ένα ειδικό μέσο προαγωγής του οικονομικού ιμπεριαλισμού.Για τον

όρο "ανθρωπότητα" ισχύει με μια αυτονόητη μετατροπή, μια ρήση του Proudhon:

"Όποιος λέει ανθρωπότητα, θέλει να εξαπατήσει".


Η χρήση του ονόματος "ανθρωπότητα" ως ιδίου ονόματος, η επίκληση της

ανθρωπότητας ,η κατάληψη αυτής της λέξης, όλα αυτά θα μπορούσαν, επειδή δεν

μπορεί κανείς να φέρει τέτοια έξοχα ονόματα χωρίς ορισμένες συνέπειες, να

διακηρύσσουν τη φοβερή απαίτηση ότι η ιδιότητα του ανθρώπου δεν

αναγνωρίζεται στον εχθρό, ότι πρέπει να κηρυχθεί "hors-la-loi" και "hors

l'humanitě" και έτσι να εξωθηθεί ο πόλεμος στην πλέον ακραία απανθρωπιά.(...)

(...)Η ανθρωπότητα των δογμάτων του φυσικού δικαίου και του φιλελεύθερου

ατομικισμού είναι μία καθολική δηλαδή μία συμπεριλαμβάνουσα όλους τους

ανθρώπους της γης κοινωνική ιδανική κατασκευή ένα σύστημα σχέσεων μεταξύ

μεμονωμένων ανθρώπων, το οποίο υπάρχει πραγματικά τότε μόνον όταν έχει ήδη

αποκλειστεί η πραγματική δυνατότητα της σύγκρουσης και κάθε κατάταξη σε

φίλους και εχθρούς έχει καταστεί αδύνατη. Σ' αυτή την καθολική κοινωνία δεν θα

υπάρχουν πλέον λαοί ως πολιτικές ενότητες, αλλά ούτε και συγκρουόμενες τάξεις

και εχθρικές ομάδες.(...)


(...) Αν "ένα παγκόσμιο κράτος" περιλάμβανε ολόκληρη τη γη και ολόκληρη την

ανθρωπότητα ,τότε σύμφωνα με αυτά δεν θα ήταν μία πολιτική ενότητα και μόνο

ως σχήμα λόγου θα μπορούσε να ονομαστεί κράτος. Αν ολόκληρη η ανθρωπότητα

και ολόκληρη η γη ήταν πράγματι ενωμένη στη βάση μιας μόνον οικονομικής και

συγκοινωνιακής ενότητας, τότε δεν θα ήταν κοινωνική ενότητα περισσότερο από

ότι είναι οι κάτοικοι του ίδιου "ενοικιαζομένου στρατώνα" ή οι καταναλωτές

φωταερίου που παίρνουν φωταέριο από το ίδιο εργοστάσιο ή οι ταξιδιώτες του

ίδιου λεωφορείου. Όσο αυτή η ενότητα θα παρέμενε αποκλειστικά οικονομική ή

συγκοινωνιακή δεν θα μπορούσε, λόγω έλλειψης αντιπάλου, να ανυψωθεί ούτε

καν σε ένα οικονομικό ή συγκοινωνιακό κόμμα.(...)


(...) Προκύπτει αφ' εαυτού το ερώτημα σε ποιους ανθρώπους θα ανήκει η φοβερή

εξουσία, η οποία είναι συνδεδεμένη με έναν συμπεριλαμβάνοντα ,ολόκληρη τη γη,

οικονομικό και τεχνικό συγκεντρωτισμό.Το ερώτημα δεν μπορεί να απορριφθεί η

βία της ελπίδας ότι τότε "όλα θα γίνονται μόνα τους" ,οι υποθέσεις "θα

διεκπεραιώνονται μόνες τους" και μία κυβέρνηση ανθρώπων πάνω σε

ανθρώπους θα είναι περιττή επειδή τότε οι άνθρωποι θα είναι απολύτως

"ελεύθεροι", διότι το ερώτημα είναι για ποιο σκοπό γίνονται ελεύθεροι;

Αυτό το ερώτημα μπορεί να το απαντήσει κανείς με αισιόδοξες και απαισιόδοξες,

οι οποίες τελικά καταλήγουν όλες σε μία ανθρωπολογική ομολογία πίστεως.


~Carl Schmitt, Η Έννοια του πολιτικού



ΦΑΚΕΛΟΣ "ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ": Νέα "Πομπηία"

 του Κώστα Καραΐσκου


Πομπηία, Ἰούλιος τοῦ 79 μ.Χ.

Δέν ξέρω πόσοι παρακολουθοῦν τίς ἐξελίξεις στό Μεσανατολικό, πόσοι σέ γιορταστική διάθεση ἀκόμα μένουν μακρυά ἀπό τήν εἰδησεογραφία καί πόσοι δέν θέλουν νά χαλάσουν τή ζαχαρένια τους, ἀλλά αὐτά πού γίνονται μᾶς πᾶνε μέ τό ζόρι μέ τό καλό σέ παγκόσμιο πόλεμο.

Κι ὅταν λέμε "αὐτά πού γίνονται" ἐννοῶ αὐτά πού κάνει τό κτηνῶδες σιωνιστικό κράτος. Πρῶτα πρῶτα τήν ἐξόντωση 2,3 ἑκατομμυρίων ἀμάχων μέ ὅπλα ἀλλά καί μέ ἄλλα μέσα: τήν πείνα, τήν δίψα, τίς ἀρρώστειες. Τόσοι καί τόσοι διεθνεῖς ὀργανισμοί μίλησαν γιά τόν ὁρισμό τῆς γενοκτονίας πού γίνεται μπροστά στά μάτια τοῦ κόσμου ἀλλά φῦλλο δέν κουνιέται! Ζῶα νά ἤτανε, περισσότερο ἐνδιαφέρον θά ἔδειχνε ἡ ἐπίσημη διεθνής Κυνότητα.

Ἐπειδή ὅμως οὔτε στρατιωτικά καταφέρνει ὁ ἰσραηλινός Στρατός τίποτε ἔναντι τῶν μαχητῶν τῆς Χαμάς ἀλλά οὔτε καί ὁ ἄμαχος πληθυσμός τῆς Γάζας δείχνει νά συμβιβάζεται μέ τήν ἐξορία ἀπό τή γῆ του, ἡ σιωναζιστική συμμορία βάλθηκε νά ἐμπλέξει τούς πάντες στόν πόλεμό της: χτύπησε στή Δαμασκό, στή Βηρυττό καί τώρα στό ἴδιο τό Ἰράν, ἐλπίζοντας σέ εὐρύτερη ἀνάφλεξη ὅπου θά ἔχει τίς ἀμερικάνικες πλάτες.

Ποῦ εἶναι ἡ ἐπίσημη Ἑλλάδα; Εἶπε μιά λέξη γιά τά ἀθῶα θύματα τῶν Ἑβραίων, ἄς ποῦμε ὅτι θά περιθάλψει κάποια ἀπό τά 1300 ἀκρωτηριασμένα παιδιά; Δήλωσε κάτι γιά τίς τρομοκρατικές ἐπιθέσεις τοῦ Ἰσραήλ σέ γειτονικές χῶρες; Ἔστειλε κάποιο συλλυπητήριο μήνυμα ἔστω στόν πρόεδρο τοῦ Ἰράν γιά τό μακελλειό μέ τούς 103 νεκρούς στό νεκροταφεῖο τῆς Κερμάν; Κάτι γενικόλογα εἶπε ὁ Δένδιας στή Λῆμνο περί νέων κινδύνων καί προκλήσεων, ὥς ἐκεῖ.

Ντροπή, πραγματικά! Ντροπή γιά τή σιωπή τῆς ἑλληνικῆς Κυβέρνησης, τῶν ἑλληνικῶν κομμάτων, τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας (καλά, γιά τά ἑλληνόφωνα ΜΜΕ δέν τό συζητῶ, συμπλέουν μέ τούς δολοφόνους ἀνοικτά)! Θά στείλουμε καί φρεγάτα στήν Ἐρυθρά Θάλασσα γιά νά μήν μείνουμε ἔξω ἀπό τόν χορό, πετώντας χωρίς λόγο στά σκουπίδια καί τήν ἀσφάλεια τῶν ἑλληνικῶν πλοίων!

Ἀλλά καί πέρα ἀπό τήν χυδαία ἀνηθικότητα πού ζέχνει ὁλόγυρα, τόση εὐήθης ἀμεριμνησία ἐνώπιον τῶν τρομερῶν ἐπερχόμενων ἐξελίξεων;



Δέν ξέρω πόσοι παρακολουθοῦν τίς ἐξελίξεις στό Μεσανατολικό, πόσοι σέ γιορταστική διάθεση ἀκόμα μένουν μακρυά ἀπό τήν εἰδησεογραφία καί πόσοι δέν θέλουν νά χαλάσουν τή ζαχαρένια τους, ἀλλά αὐτά πού γίνονται μᾶς πᾶνε μέ τό ζόρι μέ τό καλό σέ παγκόσμιο πόλεμο.
Κι ὅταν λέμε "αὐτά πού γίνονται" ἐννοῶ αὐτά πού κάνει τό κτηνῶδες σιωνιστικό κράτος. Πρῶτα πρῶτα τήν ἐξόντωση 2,3 ἑκατομμυρίων ἀμάχων μέ ὅπλα ἀλλά καί μέ ἄλλα μέσα: τήν πείνα, τήν δίψα, τίς ἀρρώστειες. Τόσοι καί τόσοι διεθνεῖς ὀργανισμοί μίλησαν γιά τόν ὁρισμό τῆς γενοκτονίας πού γίνεται μπροστά στά μάτια τοῦ κόσμου ἀλλά φῦλλο δέν κουνιέται! Ζῶα νά ἤτανε, περισσότερο ἐνδιαφέρον θά ἔδειχνε ἡ ἐπίσημη διεθνής Κυνότητα.
Ἐπειδή ὅμως οὔτε στρατιωτικά καταφέρνει ὁ ἰσραηλινός Στρατός τίποτε ἔναντι τῶν μαχητῶν τῆς Χαμάς ἀλλά οὔτε καί ὁ ἄμαχος πληθυσμός τῆς Γάζας δείχνει νά συμβιβάζεται μέ τήν ἐξορία ἀπό τή γῆ του, ἡ σιωναζιστική συμμορία βάλθηκε νά ἐμπλέξει τούς πάντες στόν πόλεμό της: χτύπησε στή Δαμασκό, στή Βηρυττό καί τώρα στό ἴδιο τό Ἰράν, ἐλπίζοντας σέ εὐρύτερη ἀνάφλεξη ὅπου θά ἔχει τίς ἀμερικάνικες πλάτες.
Ποῦ εἶναι ἡ ἐπίσημη Ἑλλάδα; Εἶπε μιά λέξη γιά τά ἀθῶα θύματα τῶν Ἑβραίων, ἄς ποῦμε ὅτι θά περιθάλψει κάποια ἀπό τά 1300 ἀκρωτηριασμένα παιδιά; Δήλωσε κάτι γιά τίς τρομοκρατικές ἐπιθέσεις τοῦ Ἰσραήλ σέ γειτονικές χῶρες; Ἔστειλε κάποιο συλλυπητήριο μήνυμα ἔστω στόν πρόεδρο τοῦ Ἰράν γιά τό μακελλειό μέ τούς 103 νεκρούς στό νεκροταφεῖο τῆς Κερμάν; Κάτι γενικόλογα εἶπε ὁ Δένδιας στή Λῆμνο περί νέων κινδύνων καί προκλήσεων, ὥς ἐκεῖ.
Ντροπή, πραγματικά! Ντροπή γιά τή σιωπή τῆς ἑλληνικῆς Κυβέρνησης, τῶν ἑλληνικῶν κομμάτων, τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας (καλά, γιά τά ἑλληνόφωνα ΜΜΕ δέν τό συζητῶ, συμπλέουν μέ τούς δολοφόνους ἀνοικτά)! Θά στείλουμε καί φρεγάτα στήν Ἐρυθρά Θάλασσα γιά νά μήν μείνουμε ἔξω ἀπό τόν χορό, πετώντας χωρίς λόγο στά σκουπίδια καί τήν ἀσφάλεια τῶν ἑλληνικῶν πλοίων!
Ἀλλά καί πέρα ἀπό τήν χυδαία ἀνηθικότητα πού ζέχνει ὁλόγυρα, τόση εὐήθης ἀμεριμνησία ἐνώπιον τῶν τρομερῶν ἐπερχόμενων ἐξελίξεων;
Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα
Όλες οι αντιδράσεις:
Εσείς και 29 ακόμη
5 σχόλια
2 κοινοποιήσεις
Νοιάζομαι
Νοιάζομαι
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Προβολή περισσότερων σχολίων
Πάρις Καλοδημίδης
Δεν είναι μόνο η κυβέρνηση, δεν είναι μόνο τα ΜΜΕ, είναι και πολλοί συνέλληνες του "βάστα Νετανιάχου".
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση
Συντάκτης
Κώστας Καραΐσκος
Πάρις Καλοδημίδης θά δικαιώθηκαν μέ τούς Γερούν - Σόιμπλε, καί συνεχίζουν τώρα...
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση
Ἐθνικές προκλήσεις γιά τό 2024 (καί παραπέρα...)
Μπορεί να είναι εικόνα 4 άτομα και κείμενο που λέει "ΝΕΣ Σ"
Όλες οι αντιδράσεις:
Εσείς, Γιώργος Κυριακού και 58 ακόμη
27 σχόλια
1 κοινοποίηση
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Προβολή περισσότερων σχολίων
Glykeria Mangli
Το κωλόσογο! Ουστ!
6
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση
Θα ήθελα να ευχηθώ καλή και γόνιμη χρονιά στους διαδικτυακούς μου φίλους (τους άλλους θα τους δω από κοντά). Δεν υπερτιμώ αλλά και δεν υποτιμώ τη "συνάντησή" μας στο μαγαζί του Ζουκ, χάρηκα πραγματικά για πολλές γνωριμίες και ανταλλαγές απόψεων με ανθρώπους που μπορεί και να μην ανταμώσουμε ποτέ αλλά για τους οποίους αισθάνομαι οικειότητα και την ανάγκη να μοιραστώ την ψευδαίσθηση μιας επανεκκίνησης που κρύβει μέσα της την ελπίδα.
Μπορεί να είναι εικόνα ωκεανός, ορίζοντας και παραλία
Όλες οι αντιδράσεις:
Εσείς, Σάββας Καλεντερίδης, Dimitris Giannatos και 271 ακόμη
63 σχόλια
Τέλειο!
Τέλειο!
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Προβολή περισσότερων σχολίων
Γιώργος Κυριακού
Πού θα πάει. Θα βρεθούμε!
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση
Τα καθάρματα που σακατέψανε ή στείλανε στα θυμαράκια τόσο κόσμο, οι ψευτοεπιστήμονες της κακιάς ώρας και της βαθιάς τσέπης, τα παπαγαλάκια του καθεστώτος αρχίζουν να μας μπολιάζουν με το ίδιο παραμύθι. Φανταστείτε για πόσο μ@@ες μας έχουν! Αυτή τη φορά όμως δεν πρέπει να περιοριστούμε σε παθητική αντίσταση, οι τσάτσοι και οι καθυστερημένοι θα τα ακούνε στα μούτρα! Δείτε την είδηση των μασκαράδων στο πρώτο σχόλιο.
Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο
Όλες οι αντιδράσεις:
Εσείς και 114 ακόμη
20 σχόλια
5 κοινοποιήσεις
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Κοινοποίηση
Προβολή περισσότερων σχολίων
Συντάκτης
Κώστας Καραΐσκος
📸 Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Facebook
  • Μου αρέσει!
  • Απάντηση
Ο χρήστης Βικυ Βα'ί'δου απάντησε
 
5 απαντήσεις

Διονύσης Σαββόπουλος (1944-2025)

 Τί να πρωτοπεί κανείς για τον Διονύση Σαββόπουλο. Έναν δημιουργό που εξέφρασε σαν ζωντανή ιστορία όλη τη μεταπολιτευτική Ελλάδα. Ήταν ο συν...